DotaceForenzně.cz

Asistence u kontroly

Nejvíce chyb odhalí až kontroly – pomůžeme vám. 

Kdy může přijít kontrola

Součástí realizace dotačních projektů je také povinnost strpět kontrolu příslušných orgánů.
Je nutné brát v potaz, že doba udržitelnosti výstupů projektu je až 5 let a povinnost archivace přesahuje i 15 let. Kdykoli v tomto období může být provedena kontrola a udělena sankce včetně úroků.

Kdo jsou kontrolní orgány

Kontrolu v době realizace může provést Řídící orgán nebo Poskytovatel dotace. Hloubkové a křížové kontroly jsou pak prováděny Auditním orgánem Ministerstva financí, NKÚ (Nejvyšší kontrolní úřad) či OLAF (Evropský úřad pro boj proti podvodům). Po skončení doby udržitelnosti jsou pak velmi časté kontroly příslušným finančním úřadem.

Odvolání se proti kontrolním zjištěním

Do našich služeb patří i posouzení již stanovených kontrolních zjištění a udělených sankcí – při správné argumentaci je často možné správnost postupu zpětně obhájit.

Co je důležité během kontroly

1.

Unést tíhu důkazního břemene

Víme, že důkazní břemeno vždy leží na bedrech příjemce dotace. Důležitost se klade především na porovnání archivu s realitou, dokumentaci výsledků i způsob zaúčtování.

Jsme schopni vám pomoci s kompletací dokumentace týkající se nejen dotace, ale i zajištění kontextu jednotlivých případů s realitou tak, abyste vyhověli požadavkům kontrolních orgánů.

2.

Důležitost směrnic a vnitrofiremních předpisů

Správně zhotovená směrnice či interní předpis je stěžejním materiálem při prokázání skutečného stavu věci. Ze zkušeností víme, jaké dokumenty a jaký příslušný kontext s jinými zákonnými povinnostmi jednotlivé orgány při kontrolách vyžadují.

3.

Osobní zapojení

Naši zkušení konzultanti jsou připraveni vám pomoci komunikovat s kontrolními orgány s cílem hájit Vaši pozici a hledat řešení v případě údajného pochybení. Jsme schopni vám poskytnout naši asistenci během kontroly nebo zajistit správnost veškeré dokumentace ještě před kontrolou.

Osobní reference

  • Přestože se v průběhu výběrového řízení vyskytly body, kdy nebyly zcela jednoznačné závěry, konzultanti nám i přesto byli vždy schopni poskytnout perfektní odpověď, čehož si skutečně vážíme. 

    Jiří FejtaJednatel
  • Společnosti ECONET jsme věrni již několikátým rokem, protože nám vzájemná spolupráce přináší mnohem rychlejší rozvoj, než jsme původně očekávali. Přístup a zkušenosti konzultantů jsou na výborné úrovni, což je pro nás nesmírně důležité. 

    Ing. Ladislav KlovrzaČlen představenstva
  • Zdůraznil bych flexibilitu a profesionální přístup všech konzultantů. Tato kombinace nám pomáhá v dalším rozvoji společnosti. Se vzájemnou spoluprací jsem velice spokojen, neboť péče o zákazníka je na prvním místě.

    Ing. Miroslav KnotekJednatel
  • Jsme velmi rádi, že se na konzultanty ECONET můžeme opravdu spolehnout. Včasná a věcná komunikace z jejich strany nám vždy přinesla naprosto bezproblémové výběrové řízení. Naše důvěra se nám velmi vyplatila. 

    Jiří VítJednatel
  • Z výběrových řízení jsme vždy měli trochu obavy. Ovšem po spolupráci se společností ECONET se pro nás stala jejich realizace zcela bezproblémovým procesem. Je zcela v naší režii, jakou formu spolupráce pro dané výběrové řízení upřednostníme. ECONET nám v tomto vyjde vždy vstříc.

    MDDr. David NovotnýMajitel

Potřebujete pomoc s právě probíhající kontrolou?

Kontaktujte nás

Rychlé kontakty

© 2020 Econet